30 Ocak 2013 Çarşamba

Türkiye'de Denkliği Olan Üniversiteler

Aslında bu bloğu açmadan önceki birkaç günüm sadece ne yazsam diye düşünerek geçti. Daha sonra şöyle bir karar aldım, 2 sene boyunca merak ettiğim fakat internet üzerinde hiçbir siteden tam bilgi edinemediğim herşeyi toparlayarak yazacaktım. Aslına bakarsanız denklik konusu beni fazlasıyla zorlayan bir araştırma konusu olmuştu. Çünkü her blogda ayrı birşey, her forumda ayrı birşey okuyordum. Resmi bir belge bulmak o kadar zordu ki. Neyse ki sonunda gerçekten emin bilgiler edindim. Şimdi onları sizler için toparlayacağım. YÖK denkliği olan Kore Üniversiteleri şunlar;* Hanyang Üniversitesi* Pusan Ulusal Üniversitesi* Seoul Ulusal Üniversitesi* Sungkyunkwan Üniversitesi* Yonsei Üniversitesi* Pohang Bilim ve Teknoloji Üniversitesi* Kore Gelişmiş Bilim ve Teknoloji Enstitüsü  Gördüğünüz gibi SKY Üniversiteleri (Kore'nin en iyi 3 üniversitesi) denkliği olan okullar. Onlar hakkında özel olarak yazı yazacağımdan diğer üniversiteler hakkında bilgi vereceğim. Kore Gelişmiş Bilim ve Teknoloji'nin adındanda anlaşılacağı gibi bilim ve teknoloji üzerine eğitim veren bir okul. Kore genelinde bilinen ve eğer bilim-teknoloji bölümleri okunacaksa kesinlikle tercihlerin başında gelen okullardan biri. Kore'nin prestijli okulları arasında olması öğrencilerin bu okulu istemelerinde büyük etmen.UFACIK NOT: Kore'de üniversite okumayan çok çok çok az insan var. Bu nedenle Koreliler üniversiteyi kazanmakla yetinemiyorlar. Yani bizdeki "aman kazanayım da neresi olursa olsun" anlayışı onlarda kesinlikle yok. Onlar için önemli olan en iyi üniversitelere, en iyi puanlarla girmek ve yine en iyi puanlarla mezun olmak. Pohang Bilim ve Teknoloji de bilim ve teknoloji üzerine fakat buraya birşey eklemeden geçemeyeceğim. Kore genelinde bu üniversiteyle Kore GElişmiş Bilim ve Teknoloji arasında kıyasıya mücadele var. Bu iki okulda Kore'nin teknolojik açıdan en eksiksiz donanımlı okulları. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun tercihleri arasında yer alıyor bu okulda. Pusan Ulusal Üniversitesi hakkında çok fazla bilgi bulmak neredeyse imkansız. Yalnızca bu okulun Seoul'de olmadığını ve devlet üniversitesi olduğunu biliyorum. Bunun dışında ilgi çekici ve eğer Kore'de kalmak istemezseniz Türkiye'ye döndüğünüzde gayet kolay iş bulabieceğiniz bölümleri mevcut. Bu üniversite maalesef eğitim fuarlarında ya da sergilerindede yok. Yani benim gittiğim hiçbir sergide yoktu. Forumlarda ya da bloglarda yazan ve gerçekliği kanıtlanmamış bilgileri de sizlere sunmak istemediğimden sadece emin olduğum konularda yazıyorum. Fakat bu üniversite hakkında kesin olarak bilgi edindiğim an sizlerle paylaşacağıma emin olabilirsiniz. Hanyang 1939'da Seoul'de kurulmuş bir okul. Özellikle Türkiye'de denkliği olmasına rağmen az tercih edilmesi göze çarpan bir durum. Bu okulun resmi sitesindede tarihinden başka bir bilgi olmadığından bu kadar demek zorundayım. Sungkyunkwan Üniversitesi 1979 yılında kurulmuştur. Denkliğe rağmen pek fazla tercih edilmeyen okullardandır.

  

2 yorum:

  1. MERHABA .BEN KIRGIZ TURK MANAS ÜNİVERSİTESİ FELSEFE 1.SINIF ÖĞRENCİSİYİM YATAY GEİŞ YAPMA HAKKIM VAR MI KOREDEKİ TÜRKİYE'YE DENKLĞİ BULUNAN ÜNİV ERSİTELERE ACABA BUNU MERAK EDİYORUM

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ve iyi günler:)Acaba Seoul Ulusal Üniversitesi Türkiye'deki hangi üniversite için denklik sağlıyor biliyor musun? Bir bilgin var mı?:)

    YanıtlaSil