30 Ocak 2013 Çarşamba

KORE ÜNİVERSİTESİ

Bu da Kore Üniversitesi. Kore'de bir mezhebe bağlı olmayan prestijli üniversitelerden biridir. SKY Üniversitelerinden biri olmakla birlikte bu okuldan mezun olan, doktora ya da lisansını burada tamamlayan kişiler Kore'de gerçekten başarılı bir grup olarak görülüyor. Bu arada SKY Üniversiteleri;  Seoul National, Korea ve Yonsei Üniversitelerinin kısaltılmış hali. Koreli lise öğrencilerinin 3 büyük hedefi SKY Üniversiteleri zaten.


 İşte bu da KU (Kore Üniversitesi) 'nin karlarla kaplı hali. Gerçekten etkileyici görünüyor değil mi?

 

Kore Üniversitesi 182 dönümlük alanıyla yaklaşık olarak 35,000 öğrenciye eğtiim vermekte. Kampüsün geneli yeşil alan. Yeşil alanları çimler ve mevsimsel ağaçlar süslemekte. Kore Üniversitesi, ülke genelindeki en güzel kampüse sahip olan üniversite. Tabii böyle şahane bir okulda okumak için diğer insanları birçok konuda geçmek gerekiyor. KU, öğrenci seçiminde oldukça titiz. İngilizce, pders notlarınız, sınav sonucunuz, çaldığınız enstrümanlar ve ilgilendiğiniz tüm hobiler (yarı profesyonel ya da profesyonel, ilgilendiğinize dair belge olmalı) bu konuda size yardımcı olacaktır. Kore genelinde yabancı öğrencilere sağlanan destek ve yardım sayesinde yabancı öğrencilerin bu okula girmesi bence çok daha kolay. En azından Koreli bir lise öğrencisi gibi günde yalnızca 3-4 saat uyuyarak çalışmamız gerekmiyor, değil mi? Ayrıca bu okulda da yabancı öğrencilere burs imkanı sağlanıyor.

 

Peki Neden Kore Üniversitesi?

* Eğer KU öğrencilerindenseniz etkileyici bir sosyal hayatınız olacaktır. Kampüs içinde, dışında üniversiteyle alakalı birçok sosyal aktivite oluyor. Konserler, sergiler vb. eğlenceli olaylarda KU öğrencilerine çok fazla ayrıcalık sağlanıyor.

* Kore'nin kalbi olan Seoul'ün güzelliklerinin görülebileceği tarihi turlarını KU öğrencileri kolaylıkla kullanabiliyor.

* Uluslararası programlar, yaz eğitim programları konusunda KU gerçekten kendini geliştirmiş durumda.

* Öğrenciler tarihlerine gerçekten düşkün ve bu konuda yabancı öğrencileri turlar, eğitim seminerleri konusunda çok fazla destekliyorlar.

* Asya Üniversitelerinde ilk 200 listesine girmiş prestijli bir üniversite.

* İngilizceye en çok önem veren üniversite denilebilir.

* KU'dan mezunsanız Kore'de hatta  tüm Asya'da güzel bir iş bulabilmeniz gayet kolay olacaktır. Zaten dediğim gibi, Kore'nin en prestijli 3 üniversitesinden biri. KU'da aldığınız bir dönemlik dil eğitimi bile iş hayatını çok fazla etkileyecektir. KU da Kore'deki diğer üniversiteler gibi yabancı öğrencilere fazlasıyla destek olduğundan bu üniversiteyi kazanmak gözünüze zor gelmesin. Ayrıca KU'nunda Türkiye'yle arasında denklik var, bu konuda kesinlikle korkmayın. 

 

20 yorum:

  1. tatlım bu üniversitenin burs imkanları hakkında bir bilgin varmı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burs imkanları değişiyor fakat yabancı öğrencilere özel %35'lik bir bursun olduğunu biliyorum. başarı oranına göre elbette üzerine birşeyler eklenecektir. güney kore genel olarak yabancı öğrenciye çok fazla rahatlık sağlayan bir ülke. bu konuda sıkıntı yaşanacağını düşünmüyorum :)

      Sil
    2. teşekkür ederim cevapladıgın için :) ben konsolosluk bursuna başvuracagım bu burs hakkında birşeyler biliyorsan benimle paylaşırsan çok mutlu olurum :)

      Sil
  2. merhaba ben istanbul da tıp fakültesini bitirdim uzmanlık için koreyi düsünüyorum eylul ayı gbi yazışmalara baslayacagım fakat blogun ilgimi cekti acaba bilgin var mı yada edinebilir misin ?tesekkur ederim simdiden

    YanıtlaSil
  3. ne konuda tam olarak bilgi istediğine bağlı. yardımcı olabilirsem ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil
  4. edacım merhaba ben cerrahpaşa tıp 2013 mezunuyum ve eylülde tıpta uzmanlık sınavına girecegim bu sınavla uzmanlasacagın dalı secıyorsun ve egıtıme baslıyorsun mesela ben genel cerrehi yada kadın doğum ıstıyorum.fakat ben bu uzmanlık egitimini korede almak istıyorum bitirince de hekimliğimi orada yapmak istiyorum.acaba bu diplomayla orada baslayabilirmiyim herhalde oradaokumus olama sartı yoktur.kore de de buna benzer bı sınav var dıye duymustum ama uzmanlık egıtıyle ılgılı hıc bır bılgıye ulaamadım.kısaca ben orad nasıl uzmanlık egırtımı alabirim sartlar neler ?sınavım dolasıyla cok arastramıyorum eger yardımcı olabılırsen cok sevirim:)umarım anltatabilmişimdir cok tesekkurler ilgilendiğin için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cerrahpaşanın diploması neredeyse tüm dünyada geçiyor. orada alanında yükselirken rahatça çalışabilir ya da direkt oraya giderek çalışmaya başlayabilirsin. gecikme için özür dilerim, yorum gözümden kaçmış olmalı :)

      Sil
    2. Kore'de denklik yüzünden buradaki tıp diplomaları geçersiz sanıyordum. Bu bilgi kesin doğru mu bende korede uzmanlık istiyorum ve orada çalışmak istiyorum. Pek bilgi bulunamıyor cevaplarsanız sevinirim

      Sil
  5. bölümleri hakkında bilgi verirmisiniz

    YanıtlaSil
  6. lütfen radyo ve televizyonculuk bölümü hakkında ve bu bölümü okuduktansonra hangi kurumlarda iş bulabilreceğimizi yazarmısın çok acil de

    YanıtlaSil
  7. Peki orada tıp fakültesi okuyup bitirsek Türkiyede yapabilecekmiyiz?

    YanıtlaSil
  8. Nasılüniversiteye başvuracağız?

    YanıtlaSil
  9. merhaba ben beslenme ve diyetetik öğrencisiyim korede bu bölüm gıda ve beslenme olarak geçiyogaliba. ben bu bölümden yüksek lisansyapmak istiyorum bana bu kouda yardımcı olurmusun acaba . daha doğrusu benim bölümüle bu bölüm uyuşuyodur dimi :)

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. merhaba ben bu üniversitede yüksek lisans yapmak istiyorum üniversitenin sitesine girdim ama malesef koreceiydi ve türkçeye çeviremedim bu sayfayı bana bu konuda yardımcı olurmusunuz )

    YanıtlaSil
  12. Merhaba. Ben meslek lisesi 10.sinif ogrencisiyim. Bölümüm dışbticaret ve mezun olduktan sonra sınavsız 2 senelik üniverditeye yerleşmek yerine ygs ye çalışıp 4 senelik Boğaziçi uluslararası ticaret yüksekokulu nu istiyorum ve zaten bölüm de ygs6 dan aliyor sanirsam. Bununla konumuzun alakasi ne diye soracak olursan, biliyorsun üniversitelerde değişim programları oluyor bir süreliğine ve ben eğer boğsziçini kazanırdam bundan faydalanmak istiyorum. Biliyorum daha çok zaman var fakat şimdiden araştırmaya başladım. Her neyse senden ricam şu ya buraya yorum olarak ya da başka bir başlık olarak bu değişim programları hakkında yazı yazabilir misin. Ben ne kadar araştırsam da pek bir şey bulamadım. Bir de değişim için sky üclüsünden biri makbuldur fakat sanirsam boğaziçi sadece yonsei ile anlaşmalı...

    YanıtlaSil
  13. Ben tıbbı görüntüleme ve teknikleri bölümünü okicam korede eğitim alıp Kore hastanesinde çalışabilinirmi

    YanıtlaSil
  14. Merhaba. Ben Azerbaycanda diş hekimliği eğiti alıyorum ve korede yüksek lisansı çı almak istiyorum. Bu mümkün mü? Bunun için ne yapmam gerkli ve ne gibi burs imkanları var? Bu konuyu çok fazla araştırıyorum ama çok bir şey bulamıyorum. Cevaplarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil