30 Ocak 2013 Çarşamba

KOREDE EĞİTİM VE HERŞEY



* Öncelikle Kore'den bahsetmek istiyorum. Oldukça temiz, düzenli bir ülke olduğu aşikâr. Eğitime verdikleri önem, ülke genelinde üniversite okuyanların yüzdesiyle apaçık ortada. Eğitim sistemi çok iyi. Öğrenciler arasındaki rekabet inanılmaz. İngilizceye verilen önemden bahsetmiyorum bile. Kore'de bir okula yerleşebilmek, önemli toplantılarda kaale alınmak ve iyi bir iş bulabilmek İngilizce seviyenizden geçiyor. Koreli bir lise öğrencisi günde en fazla 3-4 saat uyuyabiliyor. Günde 12 saat okuldalar. Okuldan çıktıklarında onları oldukça yorucu dershaneler ve ingilizce kursları bekliyor. Üniversite kazanmak için çok çalışmaları gerek. Kore'deki sistem Türkiye'dekiyle neredeyse aynı. Türkiye'deki gibi sınavlara girmeli ve istenen puanı tutturmalısınız. Bunun yanı sıra sözlü mülâkatlarda istenen başarıyı sağlarsanız üniversiteye yerleşebiliyorsunuz. Kore'de okuyan tanıdıklarımdan aldığım bilgilere göre üniversite derslerinin de pek kolay olduğu söylenemez. Kore'deki birçok üniversiteyle Türkiye arasında denklik var. Benim en çok üzerinde durduuğum okul Seoul National olduğu için Seoul National'ın denkliği olduğunu biliyorum. Eğer özel olarak istediğiniz bir okul olursa mutlaka araştırır, bilgi veririm. Türkiye'den Kore'ye gidip orada bir üniversite kazanabilmeniz için korecenizin %70 yeterli olması gerekiyor. İyi bir ingilizceninde önemli olduğunu tekrar söyleyeyim. Üniversite harçları diğer ülkelerden daha ucuz olduğundan Kore'de eğitim diğer ülkelerden çok daha kolay ve rahat olacaktır bir öğrenci için. Dil konusu biraz sorun olabilir elbette ama çözülemeyecek birşey değil, değil mi? 

Kore, kendini dünya genelinde tanıtabilmek ve önemli bir yere yerleştirebilmek için özellikle yabancı öğrencilere çok fazla ayrıcalık sağlıyor. Yabancı öğrencilere özel olarak %35 burs verildiğini okumuştum bir yerde. Tabii ki bunu artırmak öğrencinin elinde, yüksek puanlarla gitmek ve mülâkatta karşındakileri etkileyebilmek çok önemli. Kore, yabancı öğrencilere burs, yurt, okurken ve mezun olduktan sonra iş imkanı gibi gerçekten önemli birçok konuda çok büyük destek sağlıyor. Bu konudada yabancı bir öğrencinin Korede okurken pek zorluk çekeceğini sanmıyorum. Okullar gerçekten teknolojik açıdan oldukça donanımlı. Kütüphaneler, araştırma odaları, ders çalışma odaları, istediğiniz her spor dalı ve bunun gibi daha nicesi... Kore'de özellikle ünivesitelerin düzenlediği etkinlikler o kadar fazla ki, kesinlikle öğrencilerin sıkılmaya bile vakitleri olduğunu düşünmüyorum. Evet üniversite dersleri bile ağır olabilir ama bence Kore'de üniversiteye gitmek kurtuluş gibi birşey. Çünkü araştırmalarıma ve duyduklarıma göre dersler ne kadr ağır olursa olsun sabah akşam ders çalışan üniversite öğrencileri çok az imiş. Nasıl ayarlıyorlar bilmiyorum ama hem derslerini çalışıyor hem de gerçekten unutulmayacak ve üniversite anısı denebilecek cinsten anlar yaşıyorlarmış. Korelilerin çok sosyal olmasından mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama bunu sevdim :D 
Kore'de eğitim gören tanıdıklarımdan duyduklarıma göre, orada okuduktan ve oradaki fırsatları gördükten sonra özellikle Türk öğrencilerden geri dönmek isteyen çok az kişi varmış. Geri dönenlerde ya yemeklere alışamadıklarından ya da ailelerinden sadece okumak için izin aldıklarından dönüyorlarmış. Çünkü orada özellikle yabancı öğrencilere okurken de mezun olduktan sonra da çok önemli kapılar açıyormuş üniversiteler. Maaş ve iş kolaylığı açısından kesinlikle reddedemeyeceğiniz teklifler geliyormuş. Sadece okurken çalıştığınız part-time bir işten bile en az 600-700$ alıyormuşsunuz ki bu yurtta kalan bir öğrenci için oldukça yeterli bir miktar imiş Kore'de. Ayrıca okullarda yabancı öğrenciler çok dikkat çekiyormuş. Pohang'da okuyan bir ablamın dediğine göre, okuldaki ilk gününde okula biraz erken gidip kantinde bir masaya oturmuş. Beklerken tam 5 kişiyle tanışmış. İlk önce hepsi sadece masasına oturma izni almışlar ve oturduktan sonra 4-5 dakika hiçbir şey dememişler. Daha sonra öyle konuşmuşlar ki ablam bir anda nasıl öyle değiştiklerini aklının almadığını bana telefonda anlatırken kahkahalara boğuldu :)
Bu yazıma burada son vermek istiyorum, devam edeceğim. Kendinize çok çok iyi bakın ^^

47 yorum:

  1. merhabaa korede egıtım gormek ıstıyorum sana sorularım olacak :)

    YanıtlaSil
  2. öncelikle direk burdan tercih yapabiliyor muyuz yoksa 2 sene bekleyip yatay geçiş mi yapmak daha mantıklı . bi ablam korede demıstın o nasıl gitti. bilgi verirsen cok sevınırım cidden ihtiyacım vaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir akrabam evet :) öncelikli olarak yazışmalar, kabuller, belgeler. çok çok önemli konular bunlar. istersen ona sorduktan sonra yine bir yazıyla sorularını cevaplayabilirim :)

      Sil
  3. Ya ben oyunculuk okumak istiyorum bunu orda nasıl yapcam turkiyede guzel sanatlar lisesine gitmeyi planlyorum acaba orda nqsıl okicam bi bilginiz var mı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üniversitede bölümünü okuyacaksın canım ama orada oyunculuk için dünya genelinde yapılan türden bir yetenek sınavı yapılıyor normal sınavlara ek olarak :)

      Sil
  4. pardon ama ben korede okumak değil çalışmak istiyorum sağlık meslek öğrencisiyim diplomamda bakan imzası olduğu için yurt dışıyla denk sayılıyormuş labaratuar tekn.yenliği okuyorum ordada bu bölüm varmı hastanelerinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de anadolu sağlık meslek lisesinde hemşirelik okuyorum ama dış ülkelerde mesleğini yapabilmen için üniversite diploman olmalı diye biliyorum tabii ki bu net bir bilgi değil ben araştıracağım kesin bir sonuç bulabilirsem burada paylaşırım ama senden ricam sen de kesin bir bilgi duyarsan benimle paylaş lütfen çünkü bu benim için de önemli :)

      Sil
  5. Merhaba ben korede lise okumak istiyorum şuanda 7.ci sınıfım notlarım iyi :D pasaportum yok ama bu yıl veya gelecek yıl çıkartacağım ama bir sorun var nereye başvuracağım ? veya yabancı dilim ne kadar olmalı. ve bildiğin yatılı liseler varmı veya korede kız yurdu? son olarak önerebilceğin korede lise ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşın kaç başın kaç daha bide pasaport yurt falan diyo kendimi bıcakliyacagım valla

      Sil
    2. adamın hayalinden sanane

      Sil
  6. merhaba ben 10. sınıf öğrencisiyim ve derslerim iyi. üniversiteyi korede okumak istiyorum ama direk orda başlamak istiyorum. biraz araştırdım ama tam olarak kafamda şekillenmedi. bilgininz varsa yardımcı olur musunuz lütfen ? nasıl direk orda başlayabilirim tam olarak liseden mezun olunca ne yapmam gerekiyor ?

    YanıtlaSil
  7. merhaba Kore de okumak için işlemlere nasıl başlamalıyım?

    YanıtlaSil
  8. Ben de Kuzey Kore'ye gidip eğitimi hakkında yazdım. Merak edenlere:
    http://www.celebialper.com/ulkeler/kuzey-kore/kuzey-korede-egitim-ve-propaganda.html

    YanıtlaSil
  9. Korede okumak icin devletin sağladığı imkanlar neler?¿

    YanıtlaSil
  10. Ingilizce biliyorum korecede biraz biliyorum 9.sinif ogrencisiyim üniversiteyi korede okumak istiorm ve devletin saglayacagi imkanlari merak ediyorum lutfen yardimci olurmusnz...?¿

    YanıtlaSil
  11. Benim derslerim iyi değil tam bjr umutsuz vakayim ama korede okumak istiyorum açık ogretimden devam ediyorum lisedeyim mezun olup diplomamk alirsam gitmek istiyorum ama puanım 260 falan olur yinede bir üniversite ye girebilir miyim ve orada ne meslekleri olabilirim yardimci olur musun :((

    YanıtlaSil
  12. bn üniversiteyi korede okumak istiyorum resmim çok iyi olduğu için güzel sanatlar bòlümünü istiyorum ama puanı kaç bilmiyorum korecem bitaz var ingilizcemde biraz bilgi verirseniz tskr ^_^ <3

    YanıtlaSil
  13. Bende liseyi korede okumak istiyorum !!! neler yapmam lazım?

    YanıtlaSil
  14. Merhaba benimde herkez gibi sorum var da ben su an radyoloji bölümü okuyorum arta kalan zamanlarında kore dil kurslarına gidiyorum . Okulu bitirdikten sonra kore de iş bulabilirmiyim . ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeş sen önce herkes kelimesini doğru yaz sonra Kore'ye gidersin

      Sil
  15. bende korede tıp okumak istiyorum.yıllık ne kadar tutar orada yaşamak yazarmısınız lütfen

    YanıtlaSil
  16. Merhabaa ben lise 3 öğrencisiyim 1 yıl öncesine kadar hiç hayalim yoktu ve derslere önem vermezdim ama artık bi hayalim var ve derslere önem vermeye başladım her gün hayal kuruyorum her gün dua ediyorum orada okumak için. Bazen imkansız gibi geldiğinde ağlıyorum.Maddi durumumuz yurt dışında okuyacak kadar iyi değil :( Ama gerçekten en çook istediğim şey Kore'de okumak. Tam olarak neler yapmam lazım? geç olmadan zaman geçmeden cevap verirseniz çok mutlu olurum

    YanıtlaSil
  17. Merhaba ben korede güzel sanatlar alanında doktora yapmak istiyorum ne yapmam gerek

    YanıtlaSil
  18. Korede oyunculuk okumak istiyorum.İki sene sonra liseden mezun olacağım.Diyelimki oyunculuk bölümünü okudum korede yabancılara iş veriyorlarmı?Korede oyuncu olabilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kored oyuncu olmak zor ilk once koreceyi şivesiz. Bir sekilde konusman gerek eger biliyosan daha kolay 2.si guzelliğin yani sartalara uygun korenin eger estetik yaptiririm onlara benzerim diyosan dahada kolay 3.sü ise orada iyunculuk okurken bazı yatirimlar yapman gerekiyor sirketlere hani garanti olsun mezun olduktan sonra seni alsınlar işe diye e bunun içinde çok para lazımumarım yardımcı olmuşumdur

      Sil
  19. yurtdışında üniversiteye gidebilmek için yardım eden merkezlerden falan yardım aldı mı

    YanıtlaSil
  20. ne zaman başvurdu lise bittikten hemen sonra mı başvurdu mülakata nasıl ve ne zaman gitti

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Bende üniversteyi korede okumak istiyorum ama öğretmenim üniverste icin koreye gidilmediğini söyledi ben konservatuarda okuyorum ve korede de konservatuarda devam etmek istiyorum bu konuda bilginiz var mı

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar.
    Ben lise son öğrencisiyim ve üniversiteyi korede okumak istiyorum. Şöyle ki ben türkiyede bir üniversite ile yatay geçiş istemiyorum direk gitme konusunda kararlıyım ve ailem arkamda.
    Bana bilgi verirmisiniz ciddi anlamda ihtiyacım var.
    Şöyle de bir sorum ben imam hatip okuyorum ve notlarımda öyle çook yüksek aman aman değil bilgilendirirseniz memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet benimle merak ettigim bir soru imamhatip okuduktan sonra oyunculuk falan yapılıyormu lütfen cevap verin

      Sil
  24. Merhabalar.
    Ben lise son öğrencisiyim ve üniversiteyi korede okumak istiyorum. Şöyle ki ben türkiyede bir üniversite ile yatay geçiş istemiyorum direk gitme konusunda kararlıyım ve ailem arkamda.
    Bana bilgi verirmisiniz ciddi anlamda ihtiyacım var.
    Şöyle de bir sorum ben imam hatip okuyorum ve notlarımda öyle çook yüksek aman aman değil bilgilendirirseniz memnun olurum.

    YanıtlaSil
  25. Merhaba ben 9. Sınıfım korede konservatuvar okumak istiyorum hangi okulları önerirsin,ne yapmalıyım? Yardımcı olabilir misin?

    YanıtlaSil
  26. merhaba ben mezun bir hemşireyim türkiye de .. kore de çalışmak istiyorum yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
  27. merhaba ben korede okumak istiyorum ünversiteye nasıl başvuru yapabilirim bana yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  28. Slm ben korede çalışmak istiyorum bana yol gozderimisiniz ve nasıl olabilir nutfen yardimci olurmusunuz ben gelmek istiyorum ve çalışmak için biraz arapcam var ingilizce biraz var derdimi ve kendimi ifade edecek kadar iyi bekliyorum bana bu iliği yaparsanız çok sevinirim eda hanimm

    YanıtlaSil
  29. Merhaba ben kore de üniversite okumak istiyorum lise sonum mühendislik istiyorum bunun için ne yapmam gerekiyor bilgin varsa yardım edermisin

    YanıtlaSil
  30. Merhaba ben kore de üniversite okumak istiyorum lise sonum mühendislik istiyorum bunun için ne yapmam gerekiyor bilgin varsa yardım edermisin

    YanıtlaSil
  31. Merhaba. Kız kardeşim orada hemşirelik okumak istiyor. Tam teşekküllü olarak ne yapmamız gerekiyor acaba? Detaylı bilgiledirme yaparsanız sevinirim. Bu arada blog çok güzel. :) Başarılar. :) :)

    YanıtlaSil
  32. Mesela devlet hastesinde hemşirelik yaptıktan sonra güney korede sadece ingilizce ile meseleğimi yapabilir miyim yoksa korece şart mı ?

    YanıtlaSil
  33. körede burslu olarak okumak istiyorum sence napmalıyım

    YanıtlaSil
  34. Kore radyoloji bölümünde eğitim görüp sonra Kore hastanelerinde çalışmak istiyorum bu bölümden işçi alımı varmı lütfen cevap verin :)

    YanıtlaSil
  35. Merhaba!

    Mali desteğe mi ihtiyacınız var? dünyanın her yerinde ihtiyacı olan borçlulara her türlü krediyi veriyoruz.

    5.000 - 10.000.000 ABD Doları
    * amaç *% 3 faiz oranı
    * 1-20 yıl arasında ödeme seçeneği.
    * Aylık ve yıllık ödeme planı arasında seçim yapın.
    * Kredinin esnekliği.

    Yardım için lütfen bizimle iletişime geçin.
    E-posta: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  36. Benim adım Rusya'dan Bayan Nadia Albert, Ve ben bugün Kredi ödünç alan Bay Russ Harry'nin yardımıyla mutlu bir kadınım. Kredi arayan herkesi bu Kredi şirketine yönlendireceğim. Bana ve aileme mutluluk verdi, 2 çocuklu bekar bir anne olduğum için hayatımın her yerine başlamak için 500.000,00 dolarlık bir krediye ihtiyacım vardı. 500.000,00 ABD Doları, düşük bir oranda. O, Tanrı'dan korkan bir adamdır, eğer krediye ihtiyacınız varsa ve krediyi geri ödeyecekseniz lütfen onunla iletişime geçin E-posta yoluyla Elegantloanfirm@hotmail.com / Whatsapp numarası + 393511617486

    YanıtlaSil
  37. SON HAFTA GÜVENİLİR VE GÜVENİLİR KREDİ ŞİRKETİNDEN İSTENEN KREDİ MİKTARIMI NASIL ALIYORUM Anında yanıt için e-posta: drbenjaminfinance@gmail.com Çağrı / Metin: +1(646)820-1981 Whatsapp +19292227023 Web sitelerini ziyaret edin ve kendinize güvenin Şirket Web Sitesi: https://capitalmanage-inc.com/

    Herkese merhaba, Adım Bay Justin Riley Johnson, Teksas, Birleşik Devletlerdenim, iki kez başvurduktan sonra CAPITAL MANAGEMENTS INC (drbenjaminfinance@gmail.com) 'dan kredimi nasıl aldığımı ifade etmek için buradayım. Bu forumda kredi veren olduğunu iddia eden çeşitli kredi verenler, kredilerini gerçekte olduğu yerde düşündüm ve başvurdum ama bir arkadaşım beni CAPITAL MANAGEMENTS INC CEO'su {Dr.Benjamin Scarlet Owen} ile tanıştırana kadar bana hiç kredi vermediler. Bana arzumun bir kredisiyle yardım edeceğime söz verdim ve gerçekten de söz verdiği gibi gecikmeden yaptı, kredimde bana gerçekten yardımcı olan {Dr.Benjamin Scarlet Owen} ile tanışana kadar hala güvenilir kredi verenlerin olduğunu hiç düşünmemiştim ve hayatımı daha iyi hale getirdim. Acil bir krediye de ihtiyacınız olup olmadığını bilmiyorum, bu yüzden Dr.Benjamin Scarlet Owen ile e-posta adresinden iletişime geçmekten çekinmeyin: drbenjaminfinance@gmail.com CAPITAL MANAGEMENTS INC, hızlı bir şekilde nasıl para kazanılacağıyla ilgili tüm bilgileri saklamaktadır. ve
    ağrısız Whatsapp +19292227023 E-posta: drbenjaminfinance@gmail.com

    Ve tüm mali sorunlarınızı çözülmüş ve çözülmüş olarak düşünün. Bunu hemen bir ruha yardım etmek için paylaşın, teşekkürler
    Web sitelerini ziyaret edin ve kendinize inanın Şirket Web Sitesi: https: //capitalmanage-inc.com/

    YanıtlaSil
  38. merhaba türkiyede üniversite kazandıktan sonra nasıl koredeki bir üniversiteye geçiş yapıp oradan mezun olabilirim cevaplarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil