3 Şubat 2013 Pazar

K-POP

K-POP ımm..
Size biraz utandığım bazı şeylerden bahsetmek istiyorum K-POP ile ilgili. Aslına bakarsanız ben Türkçe ya da İngilizce olsun her dilde sadece Rap müzikle ilgilenen biriyimdir. Dünya genelindeki bütün rapçileri bilirim neredeyse. En bilinenden, en az bilinene kadar. Sansar olsun Keny Arkana olsun ya da 2Pac, Eminem gibi dünya starları olsun. Yani kısaca hepsini tanır, dinler ve severdim. Ben tamamen Pop müzikten nefret ettiğimi sanıyordum, aslında yalnızca Türkçe Pop'tan nefret ediyormuşum. Tabii bunu anlamam biraz zaman aldı. Kore hayatımda büyük bir yer kaplamaya başladığında, artık insanlar bana her sohbetimizde Kore'yle ilgili birşeyler soruyorlardı. Bu hoşuma gitmiyor değildi. Ama bir zaman sonra belli başlı sorulara cevap veremediğimi farkettim. Mesela; "En iyi müzik grupları kim?", "Şu K-POP denilen şey nasıl?"...
Halbuki bunlarda tamamen Kore'yle alakalı sorulardı. CEvaplayamıyordum çünkü bu konuda tamamen cahildim. Daha sonra araştırmaya başladım. Ki ben gerçekten araştırma konusunda çok titizimdir. Yani eğer birşeyi araştırıyorsam haftalarımı, aylarımı dahi alsa en ince ayrıntısına kadar öğrenmek isterim. K-POP'ta da aynı şey oldu. Herşeyiyle araştırdım. Bir ablamın aracılığıyla Kore'ye giden bir abiden çok sağlam bilgiler aldım. K-POP'a dair araştırılabilecek herşeyi araştırdıktan sonra, gerisini kulağıma bıraktım. En ünlü gruplardan en tanınmayanlara kadar herkesi dinledim. Artık insanların sorularını cevaplayabiliyordum ama yine de bir önyargı beslemiyor değildim. Daha sonra farkettim ki SuJu'nun birkaç şarkısı benim ağzıma dolanmış bile. Tabii hemen K-POP delisi olmadım yani. 
Yaklaşık olarak 6-7 ay sonra hiç dinlemem demediğim Pop müziği şu Koreliler bana sevdirdiler. İşte o zaman anladım benim sevmediğim Pop müzik değil Türklerin içine ettikleri Pop müzikti. Yani benim sevmediğim Suju'nun ya da Girls' Generation'un yaptığı Pop değil, Serdar Ortaç'ın Demet Akalın'ın yaptığı Pop müzik idi. Aradan 2 yıldan fazla geçmiş olmalı fakat ben hala her K-POP sanatçısını dinlemiyorum, yalan söyleyecek değilim. Zaten dinlemek zorunda da değilim fakat en azından artık her konuda önyargılı olmamayı öğrendim. Biri bir grup önerdiğinde müzik türüne göre değil yaptığı müziğin kalitesine ve sevip sevmediğime bakıyorum sadece. Bu sadece K-POP konusunda değil çok fazla konuda değiştirdi beni. Önyargılı davranma huyumdan tamamen kurtuldum diyemesem de artık eskisi kadar katı değilim bilmediğim konulara. 
Kore'nin bana kattığı bir başka özellik daha işte.
Bunu birileriyle paylaşmak iyi geldi aslında ^^  

1 yorum:

  1. repi ele cox sevirsense,Azerbaycanli repper Huseyin Deryani tavsiye edirem.Bu yaxinlarda dunyasini deyisib.
    bloqun ucun de sene tessekkur edirem.xususen de kore haqqinda yazdigin melumatlara gore.oxuyan da cox guldum.

    YanıtlaSil