20 Ekim 2013 Pazar

Güney Kore'de Üniversite Eğitimi

Bazen insanları kendinize yakın bulur, hayallerinizi ya da hedeflerinizi paylaşırsınız. Ama aldığınız tepkiler hevesinizi kursağınızda bırakır hatta biraz abartmak gerekirse yaşama sevincinizi elinizden alır.
Ben neredeyse her üniversite muhabbeti olduğunda bu ironiyi yaşıyorum çünkü insanlar hemen "Neden Güney Kore?" , "Kızım manyak mısın, git Amerika'da oku madem öyle" , "Yapamazsın sen" vb. cümleler kuruyorlar.
E bu da haliyle insanın motivasyonunu yerle bir etmeye, bütün çalışma isteğinin içine tükürmeye yeterli oluyor. Ben üniversite hakkında düşünmeye başladığımdan beri Güney Kore istiyorum. Önceden insanlar bu tarz söylemleri çok canımı sıkardı. Kendime güvenimi kaybeder, "Ya acaba gerçekten yapamaz mıyım?" diye düşünürdüm. Zaman ilerledi.. Benim hedefim değişmemişti ama farkettiğim bir şey vardı. İnsanların tepkileri de değişmiyordu. Gerçekten hırs yapıp gece gündüz ders çalıştığımda da "Ya sen yapamazsın" diyorlardı, kitap yüzü açmayıp gram ders çalışmadığımda da.. 
İşte o zaman anladım ki bu insanların söyledikleri benimle alakalı değil. Onlar anlattıklarımı imkansız buluyorlar çünkü kendilerine güvenleri yok. "Ben yapamazsam o da yapamaz" düşüncesiyle konuşuyor bu insanlar. Halbuki ben hiçbir kursa gitmeden Korece'yi bir nebze de olsa öğrenmişim, bu kadar büyük bir hedef tutturmuşum, sırf bu hedef için gece gündüz uyumayıp ders çalıştığım olmuş.. 
Ben yıllardır bu sıkıntıyı yaşıyorum. Eminim şu an bu yazıyı okuyan çoğunluğun yarısından fazlası da aynı sıkıntıyla uğraşıyordur. Bugün "Neden Güney Kore? Başka ülke mi kalmadı?" diyenlere cevap olarak yazıyorum bu yazıyı. Size bu tarz saçma söylemlerde bulunanlara cevap vermenizi sağlayacaktır bu yazı.
NEDEN GÜNEY KORE?
Diplomatik bilgilerden önce sizlere şunu sormak istiyorum. Sizi hiç sevmeyen, sizden hazzetmeyen, benden uzak Allah'a yakın olsun diyen ve dahi her an hakkınızda kötü düşünen bir akrabanızda bırakın 1 haftayı 1 gün bile kalmak ister misiniz? Diyelim kalmak durumundasınız. Orada yaptığınız herhangi bir iş dosdoğru olur mu? Şahsen ben öyle birinin evinde iş yapsam umursamam, pek dikkat etmediğimden düzgün bir iş de olmaz zaten. Okumaya gidilecek ülkenin seçimi de aynı bunun gibi. Milletinizi sevmeyen, saygı duymayan bir ülkede en fazla ne kadar mutlu olabilirsiniz? Ne kadar rahat olabilirsiniz? Eğitiminize ne kadar odaklanabilirsiniz? Çoğu insan kabul etmese de ülke seçiminde bu çok önemli bir faktördür. Ben tesettürlü bir kızım, sizce İslam düşmanı bir ülkede okuyabilir miyim? Okusam bile bu sağlıklı bir eğitim olur mu? Kesinlikle hayır.
İşte bu yüzden biz Türkler için Güney Kore çok ideal bir tercih. Çünkü bir kere Koreliler Türklere karşı inanılmaz bir saygı ve sempati besliyorlar. Keza ülke olarak acayip anlayışlılar. Suç oranı dünya genelinde bakıldığı zaman o kadar düşük ki. Yaşam standartlarına bakalım. Dünya genelinde kaç ülkeyi gerisinde bırakmış? Bunlar sosyolojik açıklamalarımdı.
Bir de diplomatik resmi olanları var. Bir kere Güney Kore internet bağlantısını eğitimde en düzgün ve sorunsuz kullanan ülke. Nüfusu 50 milyon olmasına rağmen ülkede 400'den fazla üniversite var. Ülkedeki okur-yazarlık oranı %85'lerin üzerinde. Üniversitelerin harçları $3000'dan başlıyor ama sadece yabancı öğrenci olduğunuz için bile %30-35'lik bir burs imkanınız oluyor. Misyonlarını, vizyonlarını dünya çağında duyurmak için yabancı öğrencilere çok değer veriyorlar. Öğrencileri memnun etmek için ellerinden gelenin en iyisini yapıyorlar. Öğrencinin kalacağı yurttan, yiyeceği yemeğe kadar herşeyiyle ilgileniyorlar. Ayrıca her üniversite yabancı öğrencilere özel kontenjanlar var. Yani Güney Kore'deki bir lise öğrencisinin sınavda yaptığı puanın yarısını bile yapsanız ülkenin en iyi üniversitelerine girme şansınız doğuyor. Mülakatlarda asla zorlamıyorlar. Sadece birkaç basit soru sorarak Korecenizi test ediyorlar. Ki bu sorular da basit; Neden Güney Kore? Neden bu üniversite? vb. 5 üniversiteye başvursanız en az 2 tanesinden kabul alıyorsunuz ki bu çok büyük bir başarı demek. Doktora ve master eğitimleri için harikulade bir seçim, Güney Kore. Çünkü %100'e kadar burs imkanı sağlıyor yabancı öğrencilere. Türkiye için 3 aylık vizesiz geçiş hakkı tanıyor ülke. Daha sonra üniversitelerden birine yerleşene kadar, 3 ayı geçerse, gidip bu süreyi uzatabiliyorsunuz. Zaten herhangi bir üniversiteye yerleştikten sonrası kolay. Artık o okula ait oluyorsunuz ve herşeyinizle ilgileniyorlar. 
Güney Kore'de eğitim Türkiye'de dahil birçok ülkenin tersine öğretmen-hoca merkezli değil. Eğitimin merkezinde öğrenciler var. Peki bu ne demek? Bu şu demek arkadaşlar, yani hocalar kendilerini bütün öğrencilere sevdirmeli. Güney Kore'de saygı çok önemli bir kavram. Çok disiplinli bir milletler. Üniversitelerin herhangi birinden mezun olduğunuzda ülkeden çıkmamanız, ülkede kalmanız için ellerinden geleni yapıyorlar. Her türlü iş imkanını sağlıyorlar sizlere. 
Bunlar sadece aklıma gelen bir kısmı. DAHASINI DA SAYABİLİRİM İSTERSENİZ ^^

108 yorum:

  1. Eda sana çok teşekkür ederim,ben yakında G.Kore'ye gideceğim, inşallah bir aksilik çıkmaz, aklımdaki soruların bir çoğunu yanıtladın.Sana çok teşekkür ederim gerçekten.İnşallah senin da hayallerin gerçekleşir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. umarım güney kore'ye gittiğinde beni unutmaz ve birkaç fotoğraf çekip yollarsın :)

      Sil
    2. Eda abla instagram hesabin felan varmi soru sormak istiyorum

      Sil
    3. cok guzel bilgiler verdin.Tewekkur ederim

      Sil
    4. Nasıl gidiceksin g.k

      Sil
  2. Beril Altın23 Ekim 2013 09:54

    Yazını çok beğenerek okudum :) Ellerine sağlık , seninle aynı fikirdeyim :) En başta annem bu soruları soruyor bana olmaz deyip duruyor :( G.Kore ' ye gitme isteyim her ne kadar k-drama izlememden sonra başlasada bu istek eğitimim konusunda yeni fikirler edinmeme sebep oldu :) 16 yaşımdayım ve para biriktirmeye bile başladım , ingilizce öğrenmeye çalışıyorum zemin hazırlıyorum kısacası inşallah gidebilirim :) Sakıncası yoksa yaşını öğrenebilirmiyim çok merak ettim ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım gidebilirsin canım ya :) 17 yaşındayım.. Üniversite sınavına hazırlanıyorum. O yüzden böyle sürekli giremiyorum...

      Sil
    2. eda yazın gerçekten çok hoş tebrik ederim.birde benim aklıma takılan şeyler var ben başka bir yazıda üniversite eğitiminin tamamını değilde bazı dönemlerini orada geçirdiğinden bahseden birine rastladım.2. sınıfta gitöiş birde 4. sınıfta.yani benim merak ettiğim burada bir üniversiteye başladıktan sonra nasıl orada eğitim alabiliyorsun öğrenci değişim programı gibi birşey mi bu konu hakkında da bir bilgin varsa ve paylaşırsan sevinirim :)

      Sil
    3. bu erasmus denilen yabancı ülkelerdeki kardeş ünivesiteler arasında olan öğrenci değişim programı. önümüzdeki hafta bununla ilgili bir post paylaşırım, en ince ayrıntısına kadar yazarım karşılıklı konuşuruz ^^

      Sil
  3. merhaba eda bende senin gibi hayallerim var ama bir türlü nasıl yapmam gerektiğini çözemedim ne yapmam gerek güney kore de okuyabilmem için neye baş vurmam razım şuan ben karabük üniversitesinde okuyorum iktisadi ve idari bilimler fakültesi işletme bölümü herkes çok saçma hayal olduğunu düşünüyor ama bence değil yardım edebilir misin ? ne yapmam gerektiği hakkında....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, öncelikle bu konu böyle burada konuşulacak birşeye pek benzemiyor. istersen facebook adresimi ekle, oradan ulaş bolca sohbet edelim. böylesi daha sağlıklı olur gibime geliyor.

      Sil
  4. Cok tesekkurler, benimde hedefim koreye gitmek ve boyle seyler okumak beni rahatlatiyor

    YanıtlaSil
  5. selam eda ben 16 yaşındayım anadolu lisdesi sayısal okuyorum korede okumayı cok istiyorum sayısal derslerim çok ii olduğu için dilen gecmiyorum bana yardımcı olur musun

    YanıtlaSil
  6. dile gecemediğim için ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  7. edacığım aklıma takılan sorular var benim kızımda güney korede üniversite okumak istiyor ben ve babasıda gitmesine izin veriyoruz ama toefl sınavından geçerli notu alması gerekiyormuş benim anlamadığım oraya gidip üniversite okuyabilmesi için tofel şartmı? birde burada ygs sınavına girmesi şartmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablam göndermeyin öyle yerlere kızlarınızı adamlarda bi hassasiyet yok adamların çoğu ateist ben inanmıyorum koreye millet gercekten okumak icin gittigini bence çoğu heyecan macera peşinde istanbul daha gelişmiştir seuldan bunu bilin

      Sil
    2. Kesinlikle katılmıyorum İstanbul tamam çok gelişmiş bi ilimiz ve büyük saygınlığı var ama Seul emin olun İstanbul dan daha güvenli ve çok disiplinli,kaliteli eğitimleri var İstanbul da okursa çocuğunuz dil sorunu yaşayacaktır illa ki ilerde ama Seul e gittiği takdirde Kore ce ve İngilizce anlamında hayatı boyuncca şanslı olacak.
      İnsanları dinine göre yargılıyorsanız çocuğunu arabistan a gönderin herkes müslüman.

      Sil
  8. merhaba öncelikle yazını çok beyendim.
    bende bu yıl korede okumak istiyorum ama nasıl gideceğim hakkında hiç bir fikrim bana yardımcı olur musun neler yapmam lazım

    YanıtlaSil
  9. bu sıralar benim en çok düşündüğüm şey gerçekten.17 yasındayım ve koreyle tanısalı 1 sene olucak okadar baglandımkı unıversıte hayallerı seoulda yasamak gıbı bırsuru sey dusunuyorum koreyle tanıstıktan sonra her 2 cumlemden bırı kore oldu.hayatımın bir parçası artık.ama söyle bir sorunum var korece hiç bilmiyorum diziilerden bi kaç kelime sadece ve bana zor gibi geliyor işaretleri falan..öğrenmeden gitsemde zorlanacagımı düşünüyorum hem tek basıma olucam koskoca korede :/ işte böyle sıkıntılarım var..

    YanıtlaSil
  10. Sana açık bir şey diyim senin için en iyi yer türkiye ora tamam sempatikte sana göre hassasiyet yok cogu ateist budist hristiyan Ben gittim güney koreye öyle oppa dalgası yalan dolan adamlar içkiye abanıyo her 3 kızdan 2 si mini etekli Senin en iyi okuyaçağın yer türkiye olur.Diyosan ben eglence arıyorum onlar çekik ben yuvarlak gözlü bütün ilgi bende olsun bence hic bekleme okumaya niyetin varsa türkiyede okursun senin amacın eglence heyecan aramak gibi geldi.Bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. madem bu kadar şey söylüyon da sen niye oraya gittin

      Sil
    2. İnsanları dinine ve giydiğine göre yargılamak size mi düşmüş? Siz onları mini etekli diye yargılarsanız onlarda bizi kapalı diye yargılarlar herkes birbirinin inançlarına saygılı olmalı.allah korede sizin gibi insanlarla karşılaştırmasın bizi

      Sil
    3. Gerçekten ya. Madem bu kadar karşıydn sen niye gittin? Ha?
      Kusura bakmada arkadasa katılıyorum. İnsanları dinine irkina giyimine göre yargılamak saçma! Biz onları kısa etek giyiyor diye yargılarsak elbet onlarda bizi başörtümze göre yargılar.

      Sil
  11. Bende 17 yaşındayım :D Üniversiteyi Kore'de hemşirelik alanında okumak istiyorum. Ama bana sağlığa yabancıların alınmadığı söylenmişti >.< Acaba boşuna mı çalışıyorum?
    Cevaplarsan çok sevinirim ^^

    YanıtlaSil
  12. Edacım korede okumakla ilgili birkaç sorum olacak özelnolarak konuşa bilir miyiz ?

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Eda abla ben 9.sinifim Korede Seoul National University de cocuk doktoru olmak istiyorum.Burs hakkinda ve ne yapmam hakkinda bilgi verebilirmisin?Yurt ayarlama nasil oluyor yardimci olurmusun?Simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bende 9.sınıfım anadolu lisesine gidiyorum ama çalışkan değilim dansçı oolmak en büyük hayalimdi aslında aşçıda olmak istiyorum ama ne olursam olıyım korede olmak korede yaşamak orda okumak istiyorum lütfen bana akıl verin :D

      Sil
  14. eda senı faceden eklıycem ama bulamadım bana ulaşabılırmısın? köredeki okulları araştırmaya calıstım ancak adam gıbı bısey elde edemedim alımlar nasıl oluyor nasıl arastırabılırım bunları? okuldakı ıngılızce hocalarıma basvurucam yardımcı olursan cok sevınırım

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. mrb herkesin dediği gibi bence de çok güzel yazmışsın ön yargıları olanların ön yargılarını kaldırmada eminim çok yardımıcı olmuşsundur .sana bir konu hakkında danışmak istiyorum ben de G.kore de okumak istiyorum sayısal Anadolu lisesi 2 sınıf öğrencisiyim şimdiden kendimi hazırlamak istiyorum nereden başlıyayım araştırdım da burslu oraya gidebilir miyim acaba ama bursu nereden kazanıcam dersler derseniz 1.dönem taktir aldım 2.dönem de inşallah alırım tabi dersler zorlaştı belki alırım ama... oraya gitmek bile sorun sonra dili var bu konularda bana tavsiyelerin neler senece bu kadar engellere rağmen gidebilmem gibi bir umut var mı acaba yoksa benim için sadece bir hayal olup gitsin mi cevaplarsan sevinirim

    YanıtlaSil
  18. körede tesettürlü insanları cok fazla dışladıklarını türkiyeyi üniversite ortamında genellikle Arabistan sandıklarını okumuştum bunun hakkında bi bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi yaa o neymiş öle bilmiyordum

      Sil
  19. Her cumlenizde beni aydinlattiniz tesekkur ederim koreye gitme umudum hayalim bir kat daha arttı ve inşaallah orada yasarim ve gitmek isteyen herkes umarim gider ve hayatini yasar .....

    YanıtlaSil
  20. Babamgil üniversiteye göndermez oraya ama sonradan da gidebilirim yani para kazanınca :)

    YanıtlaSil
  21. Yaziniz icin gerçekten çok teşekkürler adeta beni anlatmissiniz ben de 17 yasindayim ve tesetturluyum ve ben de yeni yeni güney Kore de okumayi düşünmeye basladim yani ayni durumdayiz gerçekten çok teşekkürler içimi biraz olsun rahatlattiniz acaba seoul national univercity sine basil gidebilecegimizi nasil başvuru yapabilecegimizi ve kabul görmemiz için ne tur kriterlere sahip olmamiz gerektiğini de paylaşabilir misiniz gerçekten çok tesekkurler gamshamnida :))

    YanıtlaSil
  22. Merhaba ben üstteki yorumu yapan kisiyim acaba özel olarak görüşebilir miyiz herhangi bi hesabiniz varsa ?

    YanıtlaSil
  23. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  24. önlisans mezunuyum. suan güney koreye gitsem tekrardan üniversite okumak istesem nasıl bir izlemem gerekir. hem çalışıp hem okuyabilirmiyim. kimle görüşebilirim.çabuk ve pratik bir cevap verirseniz çok memnn olur ve şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. Merhaba eda ben anadolu imam hatip menzunuyum korede okumak istiyorum ne yapmaliyim nasil gidebilirim ne tur bolumlerden secmeliyim bu konuda yardim eder misin

    YanıtlaSil
  26. Selam,öncelikle yazın gerçekten çok iyi olmuş koreye gitme isteğim dahada artıyo.Ama anlamadığım şey nasıl yapıcaz nereye başvurucaz isteğimiz bölüme gidebilirmiyiz. Yardımcı olursan sevinirim<3

    YanıtlaSil
  27. Selam ben bu sene 8. Sınıfa geçtim Korece ogrenmeye çalışıyorum kendi çapımda dil bilgim daha iyi diğer derslerden kendime belirli bir yol çizmek istiyorum şimdiden amaçsız olmak istemiyorum en büyük hayalim Korece gitmek Kore'de üniversite okumak. Yukarıda yorumlarda koreliler tesettür insanları çok fazla disladiklariyla ilgili bir yorum var bende tesettür bana yardımcı olabilirmiş kafam baya karışık

    YanıtlaSil
  28. selam eda ben erzurumda tarih okuyorom 2. sınıfım acaba okul bittikten sonra yüksek lisans için gitme olasılığım varmı varsa nasıl olacak bi fikrin varmi?

    YanıtlaSil
  29. Çok açıklayıcı bir yazı olmuş. Benim gibi Koreye gitmek isteyen arkadaşları bilgilendirdiğin için çok teşekkürler fakat bir şey sorumak istiyorum Kore de okumak için hangi sınavlara girmrmiz gerkiyor?

    YanıtlaSil
  30. selam ben liseye geçtim korece ailem koreye gitmeme izin veriyor ama bazı sorular takıldı aklıma ben sağlık meslek okuyorum üniversiteyi korede okumaya düşünüyorum burs hakkı veriyorlarmı türkiyedeki bazı üniversiteler koreye gönderiyorlarmış ör ankara hukuk fakultesi fakulte ile gitmekmi daha iyi ???

    YanıtlaSil
  31. ben üniversiteyi güney korede okumak istiyorm . ama ne yapmam gerektigini bilmiyorm nasıl başvuru yapabilirm .
    lütfen biraz yardım edin

    YanıtlaSil
  32. Ben insanları gitim kusam ve inanc yönünden elestirmem bana yanlis mesaj gonderdin galiba lutfen dikkat edin biraz.

    YanıtlaSil
  33. Eda şimdi keşfettim siteni ve tam benlik :) Bende de yeni Kore sevdası olmuşken daha bir sevmeye başladım Kore'yi :) Bende sınava hazırlanan ve psikoloji okumak için yanıp tutuşan biriyim ve hayalim 1 dönem veya 1 yaz yurtdışında okumak Kore harika bir tercih gibi duruyor :) Bu hyalin tohumunu sen attın, inşallah gerçekleştiririm :)

    YanıtlaSil
  34. Merhaba ben sümeyye 10.sınıftayım ve 4.sınıftan beri Koreye gitmek isteyenlerdenim ilk başlarda koreceye ilgi duymadım ve başladım daha sonra ccalismaya basladim.ben korece çalışmaya başlıyalı 1ay oldu çalıştığım birçok site var ve bunlar bana 'kursa gitmek zorunlu değil evdede calisabilirsiniz önemli olan sizin amaciniz ve azminiz' turu şeyler öğretti. Şuanda alfabeyi öğrendim ve bi turistle konuşabilecek kadar geliştiğini dusunuyorum yani sanirim öyle. Bende tesetturluyum ve koreye inşallah gidersem birkaç arkadasimla gitmeyi düşünüyorum ama sorun şu hem para oranı yüksek hem de orada tabiki bende okumak isterim ama kapalı olmam bi sorun oluşturur mu merak ediyorum dinleri farkli ve dislanmak benim için bi sorun oluşturmaz ama gerçekten oraya gidersen elim bos dönmek istemiyorum. Tasarimcilik okuyorum(giyim) liseden mezun olunca 2yillik universite okuyabiliyorum ama ben 4yillik okumak istiyorum ve sinava girmeliyim 4yillik icin eğer koreye okuyup ta gidersem bu sefer çok gec kalacagimi Düşünürüm bi sene okumassam universiteyi çevremden kotu tepki alirim koreye gidersemde acaba olabilir mi diye düşünüyorum liseden mezun olursam işyeri açma belgem oluyo ve orda geçerli mi bilmiyorum. Sorun dil değil ora si acaba insanlar nasil diye düşünüyorum eğer bi stilist olursam oraya gitmeye olanaklarim olur ve gitmeye calisirim ama ben sadece oraya gitmek ve mutlu olmak istiyorum eğer bi eğitim olanagim olursa ailemde izin verir diye düşünüyorum acaba bana uygun bi üniversite var midir? Ve calisma olanagim olur mu? Ev tutabilirmiyim çok bi bilgim yok ne yapmaliyim bilmiyorum çok fazla şehir dişina cikmadim acaba bi an yurt dişina ciksam çok mu farkli olur emin olamiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi sitelerden çalışıyorsun öğrenebilir miyim.

      Sil
  35. Merhaba ben Hukuk öğrencisiyim. Güney Kore'de ticaret ya da deniz ticareti üzerine yüksek lisans yapmak istiyorum. İnternette pek bilgi yok bu konu hakkında. Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  36. selamun aleykum eda ben şuan üniversiteye hazırlanıyorum ilahiyat istiyorum acaba ne yapmalıyım bunun için güney koreye gelmek orda okumak sadece hayalimde kalsın istemiyorum:( lütfen cvp yazın en kısa zamanda bekliyorum hayırlı geceler...

    YanıtlaSil
  37. merhaba eda öncelikle bu bilgileri bizimle paylaştığın için çok çok teşekkür ederim. Ellerin dert görmesin. Yanlız aklıma bir şey takıldı. Ben başı kapalı bir öğrenciyim. Acaba orada herhangi bir sıkıntı çeker miyim? Mağlum diğer ülkelerin müslümanlara yaptığı eziyetler ortada. Bu konuda yadırganmak istemiyorum. Lütfen beni bu konuda aydınlatabilir misin? Şimdiden teşekkürler. Gamsa hamnida, sunbae ^^

    YanıtlaSil
  38. İyi gunler. Sizce lise ortalamam ne ustunden ne kadar olmali? Sky üniversitelerinden seoul veya yonsei 'yi gercekten cok istiyorum. Bu sene son senem ve gerçekten cok calisacagim :)

    YanıtlaSil
  39. Unni seninle acil konuşmamız lazım bana instagram hesabın veya facebook hesabıni verebilir misin mesaj atayım?

    YanıtlaSil
  40. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  41. Tek soru kaldi kafamda bursluluk nasil isliyor orada bide bu pasaport olayi var aydinlatirasan cok iyi olur

    YanıtlaSil
  42. ya bak aklıma takıldı bu arkadaşlarınızın size ne söylediğini bu kadar umursuyor musunuz? kendi hayalleriniz, kendi hayatınız. moralinizin bozulmasını istemiyorsanız kimseye söylemeyin güney korede okumak istediğinizi.Başkalarının sizin ne yapıp yapamayacağınızı söylemesi çok sinir bozucu bir şey.gerçek dost bunu yapabilirsin der zaten. bütün düşüncelerimi aktarmak istedim teşekkür ederim bu arada yazınızı çok beğendim eda karataş 16 yaşındayım daha ama ileride mutlaka yurtdışında okumak istiyorum üniversiteyi. ilk hedefim güney kore, ama olmazsa başka ülkede de okuyabilirim. bunun için şimdiden çok çalışıyorum inşallah hayallerime kavuşabilirim.

    YanıtlaSil
  43. Size nasil ulasabilir ? Sormam gereken seyler var yardimci olursaniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
  44. ben de Kore'ye gitmek istiyorum.bu hedefim için gece gündüz çalışıp fen lisesini kazandım.inşallah üniversite sınavından da yüksek puan alıp kore'ye burslu olarak gideceğim.katkıların için sağol.inşallah
    sende kore'ye gidersin.

    YanıtlaSil
  45. ben de Kore'ye gitmek istiyorum.bu hedefim için gece gündüz çalışıp fen lisesini kazandım.inşallah üniversite sınavından da yüksek puan alıp kore'ye burslu olarak gideceğim.katkıların için sağol.inşallah
    sende kore'ye gidersin.

    YanıtlaSil
  46. Ben birsey sormak istiyorum ben lise 2. Sınıfa gidiyorum ve lise 3. Sınıfta sınava girip korede istediğim üniversiteden kabülümü almak icin hangi sınava girmem gerekir.

    YanıtlaSil
  47. ben burssuz okuyucam korede ama genetik mühendis yada biyokimyacı bu bölümler mevcutmu bide lise bittikden sonra korede okumak için hangi sinava giriliyo son sorum yüksek lisans yapmak mecburimi

    YanıtlaSil
  48. Bn lise 3 e gidiyorum ve güney korede hukuk okumak istiyorumam parası ne kadar türk parasıyla ve sınavları nasıl oşuyo koreceyi öğrenmeye yeni başladm ama ille bilmek zorunlu mu

    YanıtlaSil
  49. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  50. Merhaba ben fen lisesinde okuyorum son sınıfım korede mühendislik okumak istiyorum . Koredeki bi üniversiteye nasıl basvuracagimi ne yapmam gerektiğini bilmiyorum yardimci olursaniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
  51. Guney korede %100 burs veriyolarmi ve nasıl gidebilirim. 9.sınıf olduğumdan çalışmalara başlamak istiyorum yardimci olursan mutlu olurum

    YanıtlaSil
  52. Gerçekten bende çok istiyorum ama hep çevremden Türkiye den biyer kazan da bize yardım et diyorlar . ben vatandaşlıktan çıkıcam demiyorumki. Savaş çıksa onların safını tutucam da demiyorum. Orda kendime yeni aile bulucam da demiyorum . orda ki imkanlara göre konuşuyorum

    YanıtlaSil
  53. Gerçekten bende çok istiyorum ama hep çevremden Türkiye den biyer kazan da bize yardım et diyorlar . ben vatandaşlıktan çıkıcam demiyorumki. Savaş çıksa onların safını tutucam da demiyorum. Orda kendime yeni aile bulucam da demiyorum . orda ki imkanlara göre konuşuyorum

    YanıtlaSil
  54. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  55. Yazı icin cok tesekkur ederim.Dediğin gibi çoğu insanın böyle davranması kendine güvensizliginden geliyo.Başarısızlığı ogrenmis ve sana da öğretmek isteyen binlerce kişi.Senin gibi insanların bir sürü insana bu şekilde güç ve bilgi kaynagi olması o kadar mutlu edici ki :))
    Ben bu sene üniversiteye gidicem degisim öğrencisi olmak istiyorum birkac ayligina sonra da yüksek lisan doktora gibi eğitimlerimi de Kore'de almak istiyorum.Allah hepimizi yolumuzda muvaffak etsin ^_^

    YanıtlaSil
  56. Yazı icin cok tesekkur ederim.Dediğin gibi çoğu insanın böyle davranması kendine güvensizliginden geliyo.Başarısızlığı ogrenmis ve sana da öğretmek isteyen binlerce kişi.Senin gibi insanların bir sürü insana bu şekilde güç ve bilgi kaynagi olması o kadar mutlu edici ki :))
    Ben bu sene üniversiteye gidicem degisim öğrencisi olmak istiyorum birkac ayligina sonra da yüksek lisan doktora gibi eğitimlerimi de Kore'de almak istiyorum.Allah hepimizi yolumuzda muvaffak etsin ^_^

    YanıtlaSil
  57. koredeki üniversitelere nasıl kayıt yaptırıyosun gırdıgımız lys ygs sınavındakı tercıh formuna mı yazıyoruz yoksa daha mı farklı yardımcı olursan sevinirm benim sana ulaşmam lazım iletişim adreslerını verırmısın lutfen instagramın fılan ...

    YanıtlaSil
  58. koredeki üniversitelere nasıl kayıt yaptırıyosun gırdıgımız lys ygs sınavındakı tercıh formuna mı yazıyoruz yoksa daha mı farklı yardımcı olursan sevinirm benim sana ulaşmam lazım iletişim adreslerını verırmısın lutfen instagramın fılan ...

    YanıtlaSil
  59. Merhabalar bende gitmek istiyorum G Koreye cidden dediklerinin nerdeyse hepsi yaşadım birde araştırıp bilgi edinmeye çalıştım ama pek bulamadım eğitim maliyetini ve burs imkanlarını öğrenip bu yorumuma cevap yazabilr misin

    YanıtlaSil
  60. Merhaba ben suan 14 yasindayim.koreye gitmeyi çok istiyorum.hatta orda üniversite okumak istiyorum.ama gerçek olmayacak çünkü ailem beni üniversite için hondermiyo.��������.bende çok üzülüyorum ama üniversite bittikten sonra mesleğimi korede yapmak istiyorum.sizce bu mümkün olurmu hayalim çünkü bu benim.��������

    YanıtlaSil
  61. Merhaba eda acaba şuan neredesin koreye gidebildin mi? Biraz anlatır mısın? ^^

    YanıtlaSil
  62. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  63. Merhaba;
    Ben de Güney Kore'de çalışmak istiyorum. Ama hangi bölümü okusam karar veremiyorum. Hangi meslek Kore'de iş bulmama yardımcı olur? Tercümanlık, hemşire, psikolog, anestezi benim düşündüklerim. Yardımcı olabilir misiniz? ^^

    YanıtlaSil
  64. Merhaba Eda abla seni hep takip ediyorum seni çok seviyorum. Benim sana bir sorum olucaktı. Ben Korede oyuncu olmak istiyorum ne yapmalıyım bu konu hakkında bilgi verirsen gerçekten çok ama çok mutlu olurum. Korede oyuncu olmak için lisede güzel sanatlar okuyup sonra Koreye gidip orda da üniversiteyi oyunculuk bölümünü mü okumalıyım. Kendime güveniyorum ^^. Örnek Lee jong suk, Park shin hye, Han hyo joo vs... Koreli aktörler gibi örnek verirsek ^^. Gerçekten hep bu hayalim olmuştu ve hayalim olucak. Ve ben hayalimi gerçekleştirmek için elimden gelenin en iyisini yapıcağım. Tabi Koreceyi de öğrenmem gerek biliyorum ^^. Eğer inşallah üniversiteyi orda okuyup bitirdim diyelim sonra nasıl dizilerde yer alabiliyorum seçmelere falan mı katılmam gerekiyor. ^^ cevabın için şimdiden çok teşekkürler ❤

    YanıtlaSil
  65. Ama korede okuyabilmek için Türkiyede ne yapmak gerek mesela korede üniversite nasıl ayarlayabiliriz diyelim türkiyede liseyi bitirdim ne yapıcam korede okumak için, koreye gitmek için para bulsam orada yurdu okul mu sağlıyor bana bi açabilirmisin çünkü çok istiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bildiğim kadarıyla seçtiğin üniveritenin oraya giriş sınavından geçmen gerekiyor

      Sil
    2. bildiğim kadarıyla seçtiğin üniveritenin oraya giriş sınavından geçmen gerekiyor

      Sil
  66. Ama korede okuyabilmek için Türkiyede ne yapmak gerek mesela korede üniversite nasıl ayarlayabiliriz diyelim türkiyede liseyi bitirdim ne yapıcam korede okumak için, koreye gitmek için para bulsam orada yurdu okul mu sağlıyor bana bi açabilirmisin çünkü çok istiyorum...

    YanıtlaSil
  67. Merhaba öncelikle ben de tesettür luyum. Ve İstanbul da uluslararası imam hatip lisesi okuyorum İngilizcem B2 seviyesinde ayriyeten Arapça ve Almanca bilgim orta düzeydedir bunun bana bir getirisi olurmu ve TM öğrencisi olmama rağmen IELTS sınavına veya uluslar arası geçerliliği olan bir dil sınavına girmeyi planlıyorum.11.sinifa gidiyorum Korece bilgim pek yok ama öğrenebilirim Kore'deki üniversitelere lise diploması notuyla aldıklarını duydum ve birde IELTS veya toefl notu nuzun geçerli bir seviye de olması gerekiyormuş.diplomami almaya daha bir yıl var ama ortalama 80 IELTS sınavından da yüksek puan alacağıma inanıyorum.ayrica mülakat felanda gerekiyormuş gerçekten Kore'de okumak istiyorum öyle tıp gibi zor bölümler istemiyorum sadece seulde tam burslu veya %50 burslu bir üniversite istiyorum lütfen yardımcı olun lütfen şimdiden teşekkürler .Ayrıca BTS in bir şarkısını gitar eşliğinde coverlayip bir şirkete atmayı planlıyorum dans grubundan yeni ayrıldım ve dans kursuna katılmayı planlıyorum bir klibin kareografisini grupla çekip atacağım inşallah dans yeteneğim küçüklükten beri vardır ve küçüklükten beri malum bu İngilizce şarkılardan dolayı aksanim mükemmel dir ve şarkıları kolaylıkla anlayıp coverlayabiliyorum bana destek olurmusunuz lütfen gerçekten biraz korkuyorum ya olmazsa diye SM town a kesinlikle atmayı düşünmüyorum çünkü gerçekten büyük bir şirket ve korkuyorum ben daha çok pledis entertaintment,Starship entertaintment felan düşünüyorum lütfen yardımcı olun şu an sadece özgüvene ihtiyacım var okuduğunuz için teşekkür ederim saygılarımla-duygu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:) bnede tesettürlüyüm. bence hayallerinden vazgeçme.yapabilirsin. sadece kendine inan. bence yaparsın. bende aynı senin gibi yapmak isterdim fakat ne dans yeteneği var ne de ses... hadi ses neyse o kadar kötü değil ama dansımı görsen sanki halay çekiyorum:) zaten dans yeteneğinde varmış bence umudunu kaybetme başarırsın. kendine inanman yeter:)

      Sil
  68. hayallerin ulaşılamayacak kadar zor birşey değil

    YanıtlaSil
  69. Lisans için burs veren üniversite varmıdır?

    YanıtlaSil
  70. Eda merhaba benim adımda eda sana bir sorum olucak bende Güney Korede okumak istiyorum ama sağlık oğrencisiyim Güney Korede okurkende sağlık okumak istiyorum.Çok araştırmama rağmen hangi üniversitelerde sağlık alanı var bilmiyorum.Bana yardımcı olurmusun?

    YanıtlaSil
  71. Eda merhaba bende Korede hukuk okumak istiyorum ama üniversiteyi orada bitirdikten sonra Korede çalışabilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaren bende Korede hukuk okumak istiyorum Korede okudugun için hukuk da Koreyr göre olucak başka bi yerde okuma şansın olmaz o yüzden Korede calisirsin

      Sil
  72. Suan Turkiyenin en iyi universitelerinden birinden hukuk okuyorum notlarim da gayet iyi ayrica birkac tane dil biliyorum Korede yuksek lisans Amerikada doktora yapmak istiyorum, bunlari bitirtikten sonra calisma vizesi alip Kore'de hukuk alaninda is bulabilir miyim? Avukatlik,savcilik,hakimlik,herhangi bir sirkette hukuk danismanligi veya vs. seklinde bir is?

    YanıtlaSil
  73. Merhaba.Ben lise 2.sınıf ogrencisiyim.Korede universite okumak istiyorum.Ben 12. Sinifa geldigimde Türkiye deki universite sinavina da girmeyi dusunuyorum eger koredeki universitelere alinmazsam diye.Yeni sistemde universite sinavi haziranda yapiliyor burada ama kore universtilerine basvuru aralik ocak ayi gibi yapiliyor.Ben burada ki sinava girsem ve bi universiteye basladiktan sonra yani eylul gibi buradaki universiteler basliyor ya hani aralik gibi de koredeki universiteye basvursam ve kazandigim taktirde degisim ogrencisi olmadan buradan oraya gecis yapabilir miyim? Kabul edilirsem tamamen buradaki universiteyi birakip orada birinci sinif olarak baslamayi dusunuyorum tabi bu mumkunse.Sizce ben burada bi universite okurken orada baska bir universiteye basvuruda bulunabilir miyim lutfen bilgisi olanlar varsa cevaplasin tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  74. Yazının ardından 4 yıl geçmiş ve merak ediyorum acaba istediğin üniversiteyi kazandinmi? Umarım kazanmissindir

    YanıtlaSil
  75. Huh! Herkesin Kore için bir hayali var gördüğüm kadarıyla.. Eh darısı hepimizin başına. Ben de on yedi yaşındayım. Şöyle bir kanıya vardım. Kore’yi seçen insanların gerçekten oldukça özel olduğunu düşünüyorum. Oldukça farklı.

    YanıtlaSil
  76. İlk olarak sen şuan orada mı okuyorsun ikincisi orada tıp okumak istesem ne yapmam gerekir? Cidden ailem de bulunan insanların yaptıkları ile birebir söylediklerin. Söylediklerin bana umut ışığı oldu teşekkür ederim bu arada

    YanıtlaSil
  77. Korede yabancilar icin universite bolumleri nelerdir biliyomusun?

    YanıtlaSil
  78. Abla üniversiteni merak ediyorum kazanabildin mi bölümün ne şu anda??

    YanıtlaSil
  79. Abla üniversiteni merak ediyorum kazanabildin mi bölümün ne şu anda??

    YanıtlaSil
  80. Merhaba üniversiteye gidebildin mi bende gitmeyi çok istiyorum bana yardımcı olur musun

    YanıtlaSil
  81. Lütfen benimle iletişime geçebilir misin

    YanıtlaSil
  82. Merhaba ben yaz sonunda 11. Sınıfa başlıcam ve bu zamana kadar ders notlarım kötüydü teşekkür alamadım:| ama 11. Sınıfta gerçekten iyi notlar almak istiyorum yine de geç kaldım gibi bir düşünce oluyor.Bu başarıyla Güney Korede üniversite okuyabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurt dışında üniversite okumak için lise ortalaman en az 80 olmalı ki bu sayı üniversiteye göre değişiklik gösteriyor.

      Sil
  83. Merhaba Eda bende senin gibi dusunuyorum ve sana gösterdikleri tepkinin aynısını bende görüyorum. 17 yaşındayım üniversite sınavına hazırlanıyorum.Ama kafamda bir soru işareti kaldi ben tıp fakültesi okumak istiyorum ama bunu korede okumak için gerekli şeyler ne yani kendimi tam anlatamadim ama ınşallah anlamışsınıdir beni 😊

    YanıtlaSil
  84. Merhaba Eda! Ben de Güney Kore'de psikoloji okumak istiyorum ve bunun için çok çalışıyorum. Aynı zamanda da korecemi geliştiriyorum. Ders ortalamalarım ve karne ortalamam da gayet iyi ancak SNU'ya nasıl kayıt yaptıracağımı bilmiyorum. Acaba bu konu hakkında biraz bilgi verebilir misin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba bende psikoloji okumak istiyorum kore de önlisans programini bu bölümde ingilizce veren bir üniversite bulamadim ama, siz psikoloji yi korece de görmeyi mi planliyorsunuz? cok zor mu olur , dili ögrenicem- ama psikoloji yi korece ders alirken okurken anlamam diye korkuyorum ,dili tam yüksek seviyede anlamak zaman alir basta diye

      Sil