7 Ağustos 2013 Çarşamba

Güney Kore'de Lise Eğitimi..

merhaba arkadaşlar. öncelikle bana karşı göstermiş olduğunuz ilgiden ötürü hepinize minnettarım, yazmaya devam etmemin tek sebebi sizlersiniz. bu konuda kendinizle gurur duymalısın zannımca.

gelelim asıl konuya. hem yorumlardan hem mesajlardan şu sıralar hakkında çok fazla soru aldığım bir konu; liseyi güney kore'de okumak..
öncelikle bu konuyla ilgili naçizane birkaç fikrimi sizlerle paylaşmak istiyorum daha sonra bilgi vereceğim. liseyi güney kore'de okumak isteyen kardeşlerim, sizden kendinizi kandırmamanızı ve boş hayallere kapılmamanızı istemek zorundayım. çünkü gerçekleşemeyecek hayallerin peşinde koşarsak sonunda hüsrana uğrayan yine biz oluruz. henüz 13- 14 yaşında tek başınıza güney kore'ye gitmekten bahsediyorsunuz. buna dair izni ailenizden nasıl almayı planladığınızı merak etmiyor değilim. ama siz "yok benim ailem kesinlikle izin verir" diyorsanız önünüze başka bir sorun koyacağım. arkadaşlar, şu zamanda tek başına başka bir şehirde yaşamaya bile cesaret edemiyoruz kaldı ki uçakla bile 10 saatlik yolculuk üzerine gidilen bir ülkede okuyabilelim. evet hayal kurması güzel, hayallerinizde imkansız diye birşey yok. kendimden biliyorum, benimde hayallerim aynı sizler gibi ama eğer hayallerimiz aynı zamanda hedeflerimizse ve onların gerçek olmasını istiyorsak bizler de gerçekçi olmalıyız. bırakın liseyi üniversiteyi bile güney kore'de okuyabilmek oldukça zor.
bambaşka bir kültürden bahsediyoruz canlarım, bambaşka bir dil. öyle iki kelime öğrendik diye kendi kendimize havalara girsek de karşımızda kocaman bir dil var yahu. türkçe'de "teşekkür ederim, sağol, benim adım eda" demeyi öğrenen herkes dili nasıl çözmüş olmuyorsa korece için de aynı şey geçerli. evet belki ingilizce olsa birşeyler yapabiliriz, sonuçta her birimiz 4.sınıftan beri -pek kaliteli olmasa da- dersini görüyoruz. hepimizin kendini idare edebileceği kadar da olsa ingilizcesi var. karşımıza geçip ingilizce cümle kuran biri olsa, cümle içerisinden bildiğimiz kelimeleri çıkarır yine birşeyler anlarız. ama korece öyle değil, adamların 3 farklı hitap biçimi bilmem kaç tane zaman kalıpları var yahu! aynı türkçe gibi, bir kelimeye tonlarca anlam, bir anlama tonlarca kelime yüklenebilen bir dil korece. gel gelelim en büyük sıkıntı, kültür. kore'nin kültürü -ne kadar yırtınırsak yırtınalım- bizlerinkinden çoook çok farklı. alışmak için bile en az 1 sene gerekiyor. ayrıca güney kore'ye gideceksek eğer, öğrenci yurtları maddi imkanlardan dolayı hepimizin birincil tercihi olacaktır. 14 yaşındaki biri nasıl yabancı bir ülkede, hem de yurtta kalacak? o zaman yurdun bütün kurallarına uyman gerekir, yani yurdun yemeklerinden yemen gerekir. yemek kültürümüzün birbirinin yanından  yöresinden geçmediğini biliyorsundur. adamlar yarı canlı ahtapot yiyorlar yahu, sen yiyebilecek misin :(
yani sizi çok iyi anlıyorum bir an önce o aşık olduğunuz ülkeye gitmek istiyorsunuz ama önünüzde tıpkı benim önümde olduğu gibi çözmeniz gereken çok fazla sorun var. bu sorunlar 14 15 yaşında birinin uğraşabileceği sorunlar değil.
zaten güney kore'de lise okumak benim için berbat birşey. günde 12 saat okulda kalacaksın, okuldan çıkıp dersaneye, dersaneden çık kursa. 1 2 saat uyku uyuyabilirsen senden mutlusu yok! güney kore kendi öğrencilerine çok acımasız davranıyor dostlarım, yani orada lise okuyup da alacağınız puanın yarısını türkiyede alıp öyle gitseniz SKY üniversitelerinden birini kazanmanız bile mümkün. ama korede bir liseden mezun olup o puanı alırsanız Busan'daki üniversiteye bile gidemezsiniz :)
Yani gençler işin özü, benim size tavsiyem şudur; lise için güney kore tamamen yanlış tercih. üniversiteyi bekleyin ;)
tavsiyelerim ne kadar önemli bilmiyorum ama tek derdim size yardımcı olmak. bu sayede yapmaktan zevk aldığım şeyi yapıyor yani güney kore hakkında konuşabiliyorum. çevremde öyle pek bu konularda muhabbe edebildiğim birileri yok :/ bu yüzden siz benim en iyi arkadaşlarımsınız :)

AYRICA;
Facebook ve Twitter'da benim adıma açılan birkaç hesaba rastladım ya da farklı adlarda açıp da bu bloğun sahibi olduğunu söyleyen tipler gördüm. onların isimlerini burada yayınlamayı kendime yakıştıramıyorum, büyük ihtimalle bu yazımı da okuyacaklardır. onlara tek söyleyebileceğim, kendilerinden utansınlar. insanları kandırıp benim emeğimin üzerinden prim sağlamaya çalışıyorlar. ayıp.
Facebook hesabım;
www.facebook.com/ozyavuzeda
Twitter hesabım;
www.twitter.com/eddakaratas

BASKA HESABIM YOK ARKADAŞLAR. KANDIRILMAYIN! MESAJ ATMAK İSTERSENİZ BANA BU HESAPLARDAN ULAŞABİLİRSİNİZ.

나는 나의 친구, 당신을 사랑 해요! (Sizi seviyorum dostlarım!)

33 yorum:

  1. Bende aynı senin gibi düşünüyordum Eda ablacım ve şimdi düşüncemin doğru olduğunuda anlamış oldum. Çok güzel bi yazıydı özellikle ahtapot bölümü :D teşekkür ederim Eda abla lütfen bilgilerine devam et :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin yazını okuyarak zaman harcadım cnm kusura bakma ama seni mi dinleyeceğim hayatta dinlemem yemek konusu ahtopotlar sen onlara kendi tanıtırsan ve bahsedersen bir şey olmaz bana ayrı da yemek çıkarmazlar çıkaracaklar demiyorum.. orda erişte denen bir yemekleri var hem ayrıca oraya tek gitmyoruz ki ailemizle gidiyoruz herhalde herkesin ailesi bir olmaz ayrıca herkes kendine göre konuşsun cnm

      Sil
    2. Kesinlikle katılıyorum benim ailem liseyi kazanabildiğim sürece benimle her ülkede yaşayacaklarını yıllardır söylüyor ve arkasında duruyor yani benim kazanmam yeterli gerçekten herkes kendine göre konuşsun

      Sil
  2. MERHABA EDA ABLACIM BN NORMALDE BLOGLARA SİTELERE YORUM YAPMAYA ÜŞENİRİM VE FACEBOOĞUM OLMADIĞI İÇİN ÇOĞUNA DA YORUM YAPAMAM :) AMA ANLATIŞINI ÇOK BEĞENDİĞİM SİTELERDEN BİR TANESİSİN BN ALFADEDEN ÖNCE KELİME EZBERE GİDİYORUM :D NE BİLİYİM SPEAKİNG LAZIM YA İNGİLİZCEDE ÇOĞUNLUKLA KOREYEDE BAĞLANIR YANİ DEĞİLMİ :) ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ÇOK GÜZEL BİR YAZI OLMUŞ DEVAMINI BEKLERİM :))) BNM BİR SORUM VAR BAZI KELİMELERİNİ TAM ANLAMADIM YANİ BNM ADIM SUDE AMA YAZMAK ÇOK ZOR OLUCAK BNCE :D BU ARADA ANONİMİN NE OLDUĞU BİLMİYORUM KULAĞA EN ÇOK O HOŞ GELİYORDU YANİ ( ANİME GİBİ :) ) BU ARADA BU YAZIYI GÖNDERMEK İÇİN SORULAN YAZI ÇOK KOMİK YA :)) LÜTFEN BİR ROBOT OLMADIĞINIZI KANITLAYIN DİYİP RAKAM VERİLMİŞ :) EĞER BİR ROBOT OLSAYDIM BUNLARI YAZABİLİR MİYDİM :) TABİ SADECE ŞAKASINA DİYORUM :) BEN BÜYÜYÜNCE KOREDE YAŞAYIP OYUNCU OLMAK İSTİYORUM ÇÜNKÜ KORELİLER BİZE KAN KARDEŞİMİZ DİYOR VE SAVAŞ ZAMANINDA YAPTIĞIMIZ YARDIMLARDAN DOLAYI BİZİ SEVİYORLAR VE GÖZLERİMİZ BÜYÜK OLDUĞU İÇİN BEĞENİLİYORMUŞUZ DA ( YANİ ÇOĞUNLUKLA ) FİLMLERİDE TÜRKLERDEN VE TÜRKİYEDEN BAHSETMELERİ MÜTHİŞŞ BİR ŞEY BNCE O KADAR ÇOK ÖVÜYORLAR Kİ :)) ONU DA BAŞKA BİR YORUM DA YAZARIM EDA ABLA BAKSANA DESTAN OLSU YANİ RESMEN :) SAĞLICAKLA KALIN :))

    YanıtlaSil
  3. Yemek konusunda haklısın ama lise konusunda değil bence. Korede yaşayan ve koreli büyük akrabalarm var durumumuzda oldukça iyi bence fazla bi engel yok herkes için doğru değil yazın ama yemek konusunda haklısın da mesela ben gidersem ev olur yani istemediğim birşeyide gedirmezler. TEŞEKKÜRLER ^_^

    YanıtlaSil
  4. Korede yaşayan bir turk ogrencisiyim abartilacak kadar kotu degil 2 yil sonra mezun olacagim ayrica insanlari korukleyil dilleri cok zor kulturleri zorlayici diyerek hevesleri koreltmek yerine bunu biraz daha saygi cercevesi icinde yaparsan herkez anlatmak istedigini anlar ben yasamis biri olarak yorumumu yapayim hayallerine inandigin kadar yakinsin yani eger kendinize guvenip ben yapabilirim bu sorunlulugu alabilirim diyorsaniz guney korede bir ogrenci olmamak icin aile disinda herhangi bir engeliniz yok buradaki insanlar bu hayatin akisi yargilanacak gibi degil umarim hepiniz bir gun bu muhtesem ulkeyi gorme sansina ulasirsiniz ozguveninizi kaybetmeyin her nesenin birde huznu vardir dedikleri gibi koreninde eksileri var ama alisilmayacak olumcul turden degil ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana katılıyorum insanların hayallerini böyle kıracak kelimeler kullanarak yıkmamalı

      Sil
    2. kedime pek güvenmiyodum ama senin sayende güveniyorum yapamıycak bişi yapan yapıyosa bende yaparım ne en önemlisi güven bence

      Sil
    3. kedime pek güvenmiyodum ama senin sayende güveniyorum yapamıycak bişi yapan yapıyosa bende yaparım ne en önemlisi güven bence

      Sil
    4. kendime pek güvenmiyodum ama senin sayende güveniyorum yapamıycak bişi yapan yapıyosa bende yaparım ne en önemlisi güven bence

      Sil
    5. kendime pek güvenmiyodum ama senin sayende güveniyorum yapamıycak bişi yapan yapıyosa bende yaparım ne en önemlisi güven bence

      Sil
    6. ben sana katılmıyorum ınsanların hayellerını boylece kıramazsın ve aılenızden nasıl ızın alınacak dıyorsanda herkezın aılesı bır degıl ve ordakı egıtım burdakı eytımden dahadsa kalıtelı bunları yazdın sankı senı dınleyecegım de orada yurtta kalacagım ahtopot yıyolar dıyorsun sunu ztn her turkten duyuyyorum oraya nasıl gıtcen kopek etı mı kedı etı mı yıyecen dıyolar onlar sankı her gunun kopek etı ahtopot etı yıyorlar sadece festıvallerde fılan ama onları yıyen de ztn cok az ordada bızım gıbı yemeklerı var ve orda tek basına durcak degılsın ya ordada arkadasların olacak buyuklerın yanı korelıler bızden daha mısavırperverler aslında bende babamı cok ama cok zor ıkna ettım oraya gıderkenm babamla bırlıkte gıderız benoı yerlestırır yurda fılan oda bır kac gun kaldıktan sonra gerı doner veyda babamın orada bıo arkadası var babam benı burdan ıstanbul ataturk hava lımanından bındırır ordada babamın arkadası karsılar ama bunları yazdıgın ıcın sanada tsk ur ederım emek verıp yazmısın ama ınsanları hayalını kırmıssın bıraz bana ben kore ye gıdıcem dedıgımde lıseyı korede okuyacam dedıgımde bana butun herkz gulmustu ve alay etmöıstı kımseye kale almadım herkez salakmısın kızım ya nasıl okuyacaksın orada dedıler hıcbırını dınlemedım benım ıcın onemlı olan babamdı ve babamdan ızın aldım pasaportum tmm hazırım az bı zamanım kaldı oraya gıtmek ıcın korece kursuna basladım daha 7. sınıfta baya bıosey oıgrendım ama aslında okadar da zor degılmıs yaları turkıyeye gerı gelıcem babam ıcın ama aslında burdan oraya gıderken yanımda bı arkjadasım olsaydı daha guzel olurdu

      Sil
    7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    8. cidden çok cidden seninle tanışmak ve konuşmak isterim sana soracak o kadar sorum var ki anlatamam. Mesaj ata bilirmiyim?

      Sil
    9. Güney Kore'nin yemekleri öyle olabilir ama insanları çok iyi.16 saat ders işliyorduk çok hızlı geçiyordu. Açıkçası alışmam zaman aldı ama gerçekten değer. Bence herkes gidip görmeli

      Sil
    10. Kaç yaşında gittin ve şuan kaçıncı sınıfta sın bunu sormamın sebebi benimde orda okumak istemem

      Sil
  5. Ben bir şey merak ediyorum. Güney korede Türk lisesi varmiı ? Teog a gireceğim daha yüksek puan alirsam gitmeyi planlıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vay oylemi ben de gitmeyi planlıyorum cnm ama ucak bileti yuksek oldugu için gidemiyorum ama para biriktiriyorum yani senin için uygun degil ama sende para biriktir eger baban ve anne zenginse biriktirme yada biriktir ama orya gidersen kendine bak para 4.5 bin onu bilsen ii edrsin ama baze idirim yapıyorlar senin için fazla degilmi

      Sil
    2. Koreede Turk lisesi varmi

      Sil
    3. Yokmuş . Çok araştırdım

      Sil
  6. Kötü anlama ama resmen kötülemissin yani inanıyorum ki o engel diye saydıgın her şeyi başarabiliriz çünkü istiyoruz ve gerçekten istenilen her şey yapılabilir. Yine de düşüncen önemli tabii ama biraz kişisel yorumunu koymuşsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede yaa ne salak insanlar var ona ne ki bizim lisede oraya gitmemiz bir de bilgi içerikli diye okumuştum -_-

      Sil
  7. Bende inanıyorum yapabileceğime Ve bununla ilgili bana o kadar çok tesadüf geldi ki insanlar buna kader diyor , din öğretmenide bir şeyi gerçekten kalpten istersen gerçekleşir dedi . Daha 9. sınıf öğrencisiyim umarım liseyi orada bitiririm . Ve diğer yorum yapan kişilerin dediklerine görede imkan varmış zaten İngilizce yi ana dilim gibi konuşabiliyorum yani orada yaşayabilirim sanırım .Dil kursu için gideriz zaten Kore'ye hem yaşarız hemde dili öğrenmiş oluruz . Kültürde ise hiç bir sorun yok benim için çünkü çok araştırdım ve davranışlarımın , zevklerimin ve diğer herşeyin korelilerle aynı olduğunu anladım ve arkadaşlarımda anladı . Zaten Korelileri anımsatıyormuşun hem yüz olarak hemde işte kişilik ve fizik olarak , gözlerimin buyuk ve tenimde acayip beyaz ve damarlarım çok belli oluyor -_- gözlerim yeşil ve uhm S line değilim çünkü ikiside neredeyse hiç yok djdjdd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende liseyi orda okumak Istiyorum Ama Lise 2 De gidecem oraya gidip istedigim liseye kayit yapabilirmiyim birde Lise cok zormu orda

      Sil
  8. çok doğru katılıyorum

    YanıtlaSil
  9. ya varsa bende gitmeyi çok istiyorum bende teog öğrencisiyim türkj okulunu bırak normal onların okulu olsada olur mesela bir okul var ben orayı çok beğeniyorum adı Daeyon high school araştır istersen

    YanıtlaSil
  10. Hayalleri buyuk olan ben yaparim diye bilen icin hic bir sey zor degil.Koredeki ogrenciler ölmuyor ya.Bu kadar büyütmenin anlami yok.Lütfen insanları hevesden düşürmeyin.Orada yaşadığımdan söylüyorum.Ahtapot ha?😂 ilk başta iğrenç gelmişti ama tek yemek ahtapot deyil.Admin en kötüsünü söylemiş.Solucan falan yemiyorlar en azindan.Bu arada insanları çok saygılıdır.

    YanıtlaSil
  11. liseye orda gitmemize babam annem izin verse bile bize orada sunulacak imkanlarda önemli orda lisede kazanabileceğimiz yerleri türkiyede daha kolay kazanabilirmiyiz? EN ÖNEMLİ SORU BENCE BU benimde hayalim koreye gitmek 11 ve 12. sınıfımı orda okumak peki bunu gerçekten yapabilirim ama bu akıllıca bir karar mı olur yoksa beni zorlayan bir karar mı olur üniversteyi orda okumak daha mı akıllıca olur bu sorularıma cevap alabilirsem çooooook mutlu olurum.

    YanıtlaSil
  12. Eda ablacım kafam şimdi daha çok karıştı. Hep araştırıp duruyorum. Orada okumayı gerçekten çok istiyorum ama gitmeli miyim bilmiyorum. Lisede gitmeyi istiyorum ama kafamda hep soru işaretleri var. Senin de yorumunu almak istiyorum. Sence lise de mi yoksa üniversite de mi okumam daha iyi olur?

    YanıtlaSil
  13. Liseyi kore de okuyorum.. KUDUR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana soru sormak istiyorum insta verir misin

      Sil
    2. Instagram'dan nasıl gıttıgın hakkında bılgı verırmısın benım bu yıl sekızıncı sınıf lıseyı orda okumayı cok ıstıyorum lütfen yardım edermısın bana 🙁

      Sil
  14. İnstagramını verir misin sana sormak istediklerm var

    YanıtlaSil